äikän tunnilla opettaja kysyi, näkeekö kukaan lähiaikoina yhtä tyttöä, sillä sen piti toimittaa sille jotain papereita. kukaan ei sanonut mitään. joku kysyi kuka se on. sellanen vaalee. harrastaa lajia x (en voi paljastaa liikaa) aa, se. minä tunsin jo nimestä. moni ei.  että sellaisakin on. kolmatta vuotta koulussa ja kukaan ei tiedä ainakaan tunne. näkymätön. eikä hän edes ole mikään friikki. tai tajuton hissukka. ihan ok tyyppi.filsu ja urheilullinen. varmaan kiva jos tuntisi. on sillä kavereita koulun ulkopuolella. joukkueessa en vaan ole koskaan puhunut sen kanssa. ei moni muukaan.

minä en ole sellainen. ehkä yläasteella olin. en enää. luojan kiitos. se olisi surullista. monella on minusta pahaa sanottavaa. ärsytän varmaan monia ihan tajuttomasti. joku ehkä jopa vihaa. mutta monella on minusta myös hyvää sanottavaa. jotkut varmaan jopa rakastaa. ainakin välittää kovasti. minä en ole "ai kuka?". minut tunnetaan jo nimestä. en jätä ihmisiä kylmäksi. ei varmaan kukaan kuvaile minua sanoilla "ihan kiva". mieluummin herätän ajatuksia suuntaan ja toiseen kuin olen näkymätön. sellainen, ettei ole väliä, olenko paikalla vai en. jos opettajalla olisi minulle papereita, ne löytäiisvät varmasti perille.

Säälittää vaan se näkymätön tyttö, minä olin kai sellainen joskus, vähän, ehkä en. ei se eilti ollut kivaa.