...miten suuressa määrin olen äitini kopio, ulkonäköä ja miesmakua myöten. Mä olen jopa täysin länsisuomalainen vaikka koko ikäni olen asunut Espoossa ja mun pitäis olla pikemminkin stadilainen. Sitä huomaa vähän väliä juttuja, joiden suhteen oon samanlainen kuin se. Joku onkin joskus ihmetellyt, miten lapsi voikin tulla vaan äitiinsä.

Onneksi tiedän kuitenkin, etten ole se, mä pystyn tekemään erilaisia valintoja, pystyn joskus tulevaisuudessa kasvattamaan lapseni eri tavalla. Ainakaan mä en koskaan syyllistä. Mä uskon muutenkin, että itseään voi kehittää kun huomaa jonkun vian itsessään. Olen oppinut avoimemmaksi. Enkö silloin voi myös välttää niitä asioita esim. lapsia kasvatettaessa, joita olen äitini kasvatuksessa vihannut. jokainen tekee virheitä, mutta pystyn ehkä välttämään samat virheet, vaikka olenkin monessa asiassa kuin äitini.

Tästä kirjoituksesta ei sovi päätellä, etten rakastaisi äitiäni. Ei toki, kyllä mä sitä rakastan,vaikka olenkin aina ollut enemmän isän tyttö. Äiti on vaan vastannut enemmän siitä kasvatuksesta ja ollut ylihuolehtivainen. ja on usein niin tajuttoman hankala. Se ei kiellä suoraan, mutta jos ei tee niin kuin se tahtoo, siitä saa kuulla vuosikymmeniä.

Nyt tästä tuli tämmönen valitusteksti, vaikka tarkoitus oli puhua hyvästä tai siis e pahasta samanlaisuudesta ja länsisuomalaisuudesta, joka tuli taas mieleen kun luin heli laaksosen sekaherlmääpuuta, jonka sain joululahjaksi. Minä olen niin länsisuomalainen ja aion hankkia hämäläisen tai satakuntalaisen miehen. tai siis oikeestaan suomenruotsalaisen. Tai siis oikeastaa norjalaisen, mutta sellaisen löytämiseen on pienempi todennäköisyys. kaverit lupas tuoda mulle jos ne löytää, pitkän vaaleen (ne ottaa tumman ite ja mulla on kuulemma velvollisuus ottaa vaalee, että syntyis vaalehiuksisia lapsia) norjalaisen, jolla on kauniit kädet ja joka osaa hieroa, eikä polta ja istuis mun kanssa kauppatorilla syömässä mumssaantuneita vadelmia jms. en muista niitä kaikkia määritelmiä mutta jotain sellasta.

Hyvää tapaninpäivää sille, joka jaksoi tämän tänne asti lukea.