Ihanassa aamussa oli aiheena Kuinka te ootte noin pitkiä? Vieraina oli pitkät sisarukset Anne ja Hannele Kouhi. Pitkänä ihmisenä (ja siis mä en ees oo kun 180 tai oikeesti vähän päälle) asia kiinnosti. Se on oikeesti niin, että ihmiset tulee tosi usein kysymään,  miten sä voit olla noin pitkä tai miten pitkä sä oikeen oot tai vähän sä oot pitkät. Lyhyetkin varmaan saa samantapaista kuulla, mutta mä luulen kuitenkin, että ihmiset pitää lyhyyden kommentoimista jotenkin sopimattomana, mutta pituutta saa kaikki äimistellä. Ei sitäkään kuulkaa aina jaksais.

Mulla samoin kun siinä ohjelmassa, sillä nuoremmalla siskolla on varmaan ollut itsetunnon kannalta pituuden suhteen helpompaa. Kun ei ole eka. On kuitenkin ollut pitkään kotona lyhin.

Ne tosin väitti, että kyllä pitkiä miehiä löytyy. Ai mistä? Helsingin Stockalta vastas yks pitkä kaverini. No kai jätkät sitten kasvaa vielä armeijassa. Mutta on se nyt vähän ikävää, kun ei vaan pysty oleen kiinnostunut paljon kestään, kun itseäni lyhyempi jätkä ei paljon hetkauta ja ois sitä kiva olla vähän muitakin kriteerejä. Tosin erään ystäväni poikakaveri sanoi mulle kerran, että ethän sä oo pitkä vaan nää kaikki jätkät täällä (siis meiän koulussa meiän ikäset) on vaan niin lyhyitä. Tosin samainen tyyppi sanoi mulle joskus, että yritänks mä saada huomion kiinnittymään mun polviin, ku mulla oli polvisukat ja hame, eikä ees mikään lyhyt hame.

Jätkät muuten sanoo välillä kummallisia asioita. Yks, jonka kaa en ollu puhunu ku ehkä kerran aiemmin, sano kerran mulle ohi kulkevaa tyttöä katsellen, että miks kaikilla tytöillä on nykyään sellaset tikkureidet. Silleen miks ihmeessä kukaan normaali ihminen sanois jotain tollasta jollekin tuntemattomalle. En ymmärrä logiikkaa.

lisäys: sit siinä se juontaja vielä sano, että ootte  kyllä komeat sisarukset tai jotain. Sekin vielä kun aina on komee. Ku pituus on niin komeeta. Jos jonkun kehun joskus saa ni se on sit ku joku vanhempi ihminen sanoo, et oo ylpee oot komee tyttö tai jotain.